Siirry pääsisältöön

Superlukumaraton 1 (lopuksi)

Carry on reading - ja Hogwarts library -blogien pitäjät ovat julkistaneet syyskaudelle superlukumaratonin: kirjojen parissa voi viettää useamman vuorokauden kuluvan syksyn aikana. Minä olen aivan ihastunut lukumaratoneihin ja siispä mukana tälläkin kertaa. Työt jatkuvat kuitenkin maanantaina, joten aloitettava on jo tänään.

Luettavaa on kertynyt viikon varrella hyllyyn: Katri Valan runokokoelma odottaa loppuun lukemista, ja Valasta ja Paavolaisesta julkaistu uutuusromaani kiinnostaa myös. Lisäksi olen hamstrannut luettavaksi Nadja Sumasen ja Asta Ikosen nuortenromaanit, sillä nuortenkirjat ovat usein helppolukuista, mukavaa ajanvietettä. Murakamin uutuuden kävin ostamassa tuoreeltaan, joten vähän polttelee päästä aloittamaan.

Aloitan lukumaratonini tänään lauantaina klo 18.20. Muutamia tapahtumia - Barcelonan ottelu ja huominen linturetki - on odotettavissa lukemisen sekaan, mutta toivon, että lukumaraton auttaa viimeaikaiseen lukujumiini.

Hauskaa viikonloppua! Tästä se lähtee.

20.30 Parisen tuntia on mennyt. Aloitin maratonini Nadja Sumasen uutuudella Terveisin Seepra, mutta, toisin kuin kuvittelin, se ei ole vienyt minua mennessäni. Olenkin lueskellut välissä loppuun Katri Valan Kootut runot, jota minulla oli jäljellä 85 sivua. Ensimmäiseen pariin tuntiin olen ehtinyt lukea jo 215 sivua, mitä tietysti edesauttaa tuon runokokoelman lukeminen. Valan runot puhuttelevat, ja siirtynen nyt vilkaisemaan, mitä annettavaa on Asko Jaakonahon Valon juhlalla, joka on fiktiivinen romaani Katri Valasta ja Olavi Paavolaisesta. Elän täyttä päätä yhtä 20-lukua!

8.30 Illalla ja nyt yöunien jälkeen olen lukenut Jaakohahon romaania. Se on Valan runojen ja elämäkerran jälkeen kiinnostavaa luettavaa muttei ole kuitenkaan tarjonnut kovin suurta lukuelämystä. Olen lukenut romaania nyt 137 sivua ja yhteensä siis 447 sivua.

18.15 Päätän lukumaratonini tähän. Sain juuri luettua loppuun Asko Jaakonahon teoksen. Kaiken odotuksen jälkeen se oli pettymys -tyyli tekotaiteellinen, ja Vala oli olemassa vain suhteessa elämänsä miehiin. Romaani herätti kuitenkin paljon ajatuksia, joten kiinnostava postaus on tulossa, kunhan ehdin jäsentämään ajatukseni tekstiksi. Yhteensä luin maratonilla 531 sivua.

Kommentit

  1. Tsemppiä maratoniin! :) Itse olen flunssan kourissa ja koulutöitä on tehtävä, joten maratoonaaminen jää minulta väliin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Mukavaa oli :) PIkaista paranemista sinulle!

      Poista
  2. Sinähän olet jo huimassa vauhdissa! Lukuintoa myös tähän sunnuntaipäivään. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Paljon muutakin tuli tehtyä, mutta lukeminen ja maratoonaaminen on aina hauskaa.

      Poista

Lähetä kommentti