Siirry pääsisältöön

Kuulumisia

Hups!

Bloggaamistauko on venähtänyt kuukauden mittaiseksi - en ehkä koskaan ole ollut näin kauaa poissa blogistani.

Mitä sitten tapahtui?

Ei kai mitään erityistä, paitsi se, että kesällä luin niin paljon, että en pysynyt bloggaustahdissa mukana. Sen jälkeen taas alkoi tuntua, ettei kirjoittaminen huvita - ei ehkä oikein ollut aikaakaan. Olen jälleen aloittanut uuden työn, mikä on vaatinut veronsa: elokuussa olen lukenut ehkä neljä kirjaa, kun kesäkuukausina luin lähemmäs kahtakymmentä per kuukausi.

Juuri nyt minulle toimivat äänikirjat. Kuuntelen parhaillaan esseekokoelmaa What my mother and I don´t talk about, jossa eri kirjoittajat käsittelevät äitisuhteitaan ja sitä, mistä asioista äidin kanssa ei ole puhuttu. Monet ovat vaienneet perheväkivallasta, toiset suvun menneisyydestä. Kokoelma on ehdottoman kiinnostava ja feministinen - suosittelen sitä siis!

Toivoisin löytäväni lukemiseen lisää aikaa ja intoa lähiaikoina, ja haluan palata kirjoittamaan blogia ahkerammin. Instassa (@sivutiella) olen ollut suhteellisen aktiivinen koko kesän - jotenkin lyhyemmät tekstit ja spontaanimpi postaaminen ovat sopineet minulle paremmin. Toisaalta kaipaan syvempiä tekstianalyyseja ja sitä, että lukemisesta jää pidempi muisto itsellekin talteen.

Miten teillä on sujunut bloggaaminen viime aikoina? Vieläkö kirjoittaminen innostaa? Mitä luulette, joko blogit alkavat olla entisaikojen juttu?


Kommentit

  1. En usko, että blogit katoavat. Tällä hetkellä bloggailen ihan mielelläni. Vuosi sitten olin aika uupunut, kun sairastelin. Onnistuin vaihtamaan sisäilmaongelmaisesta työpaikasta vielä pahempaan. Nyt olo on parempi ja bloggaaminen maistuu.
    Olen huomannut, että minulle sopii se, että roikun mahdollisimman vähän eri somemaailmoissa ja käytän ajan ennemmin lukemiseen.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti