Siirry pääsisältöön

Syksyn lukemistoa

Kesä on tullut jo toukokuussa, mutta minä odotan helteiden keskellä syksyä. Tässä muutamia poimintoja teoksista, jotka kiinnostavat minua tulevassa kirjasyksyssä:

WSOY: 

Siiri Enoranta: Tuhatkuolevan kirous
   Enorannan nuortenromaanit ovat aina olleet kielellisesti kauniita, ja niinpä tämä uutuusfantasiakin kiinnostaa minua.
Essi Ihonen: Ainoa taivas
   Nuortenkirja tytöstä, joka pohtii suhdettaan uskonnolliseen yhteisöön.
Tommi Kinnunen: Pintti
Leila Slimani: Kehtolaulu

Otava

Meri Kuusisto: Vuosi tavaratalossa
   Romaani, jossa tavaratalosta tulee ihmisyyden vertauskuva.
Hannele Lampela ja Ninka Reittu: Prinsessa Pikkiriikin kootut tuhmuroinnit
Taina Latvala: Venetsialaiset
Jyri Paretskoi: K15
   Uusi sarja kirjailijalta, joka on saanut teinipojat lukemaan. Listalle!
Pasi Pekkola: Huomenna kevät palaa
    Romaani siitä, miten sisällissota vaikutti suomalaisiin lapsiin.

Tammi

Jennifer Egan: Manhattan Beach
Jari Järvelä: Kosken kahta puolta
Ritskari, Suni & Tyni: Sukupuolena ihminen
   Nuorille suunnattu tietokirja sukupuolten moninaisuudesta.
Elina Rouhiainen: Aistienvartija
Salla Simukka: Sammut valot! / Sytytä valot!

Gummerus
Holly Bourne: ...ja onnellista uutta vuotta
Paula Havaste: Pronssitähti
  Vihat-sarjan päättyminen jätti Havasteen kirjojen kokoisen aukon lukusuunnitelmiini. Hyvä, että lisää on tulossa!
Heidi Jaatinen: Koski
P.Z. Reizin: Onnen algoritmi
Minna Rytisalo: Rouva C.
   Lempi oli ihana, ja olen jo odottanut, milloin Rytisalo julkaisee uutta. Canthista kertova romaani kuulostaa ihanalta ja lupaavalta.
Kamila Shamsie: Joka veljeään vihaa

Like

Rivers Solomon: Menneisyyden kaiku

Bazar:

Alan Bradley: On hieno paikka haudan hovi
Yuval Noah Harari: 21 oppituntia maailman tilasta
Cecilia Samartin: Kirottu kauneus

Siltala: 

Vilja-Tuulia Huotarinen: Niin kuin minä heidät näin
Aki Ollikainen: Pastoraali

Karisto

Anu Holopainen: Sydänhengitystä
Nina LaCour: Välimatkoja
Tittamari Marttinen: Aurinkoa, Linnea!
Kalle Veirto: Ohut hauska kirja 2

Kommentit

  1. Kiitos esittelystä :)
    Jotakin olen jo varannut lukusuunnitelmiini esim. Pintin. Kiitos sinulle, että löysin Aki Ollikaisen Pastoraalin, sillä olen odottanut häneltä uutta kirjaa.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti