Siirry pääsisältöön

Joulukuinen tervehdys - Sivutien kirjajoulukalenteri

Rakastan joulua. Hössötän, koristelen, leivon, askartelen - nautin joulusta mielellään jo lokakuun alusta lähtien. Perinteet ovat minulle tärkeitä, ja niinpä koristeet seisovat joka vuosi samalla paikalla kuin mihin ne laskettiin edellisenä vuonna.

Jouluun kuuluvat olennaisesti myös joulukalenterit. Olen ihastellut sitä, miten viime vuosina kirjakauppoihin on ilmestynyt kirjajoulukalentereita, joista lapset saavat joka päivä yhden pikkukirjan. Koska en itse kehdannut sellaista itselleni haalia, usutin poikaystäväni joulukalenteroimaan. Hän valitsee minulle joka päivä kirjahyllystämme tai alati kasvavasta kirjastopinostani kirjan, jonka pyrin lukemaan ensi vuonna (tai jo tämän vuoden aikana, jos ennätän).

Ensimmäinen viikko on sujunut sutjakkaasti, ja tällaisia valintoja poikaystäväni on tehnyt. Kirjat kuvastavat ihanasti sitä, miten hyvin hän tuntee minut ja sen, millaiset kirjat tekevät minulle hyvää.

Päivä 1: Shaun Bythell: Diary of a Bookseller
Päivä 2: Laurie Helgoe: Introversion voima
Päivä 3: Ninka Reittu: Messi ja Mysteeri - Kaikki järjestyy
Päivä 4: Ta-Nehisi Coates: Between The World And Me
Päivä 5: Susinukke Kosola: Avaruuskissojen leikkikalu
Päivä 6: Kätlin Kaldmaa: Islannissa ei ole perhosia
Päivä 7: Timothy Snyder: Tyranniasta

Mitä lukusuunnitelmia sinulle on vielä täksi vuodeksi?

Kommentit

  1. Tämmösen joulukalenterin minäkin haluaisin!!! Mää en joulusta pahemmin perusta, mutta tykkään kyllä joulukalentereista. Mulla on kolme teejoulukalenteria, joita oon aukonu lokakuusta asti. :D

    VastaaPoista

Lähetä kommentti